Monday 21 January 2013

Pakatan Huru-Hara!! Karpal Jangan Buat Kecoh Dengan Majlis Syura Ulama PAS! #IsuKalimahAllah


Huru-hara Pakatan Pembangkang!! Dah tak reti nak buat keputusan ke??? Presiden PAS(Hadi Awang) cakap lain, Majlis Syura cakap lain! Tapi apa pun gua setuju sangat dengan keputusan Majlis Syura yang mana mempertahankan kalimah Allah untuk tidak digunakan dalam Bible versi bahasa Malaysia (yang ni memang wa salute u all!)

Nampaknya Majlis Syura tidaklah bodoh belaka bila sentuh bab agama ni..maklumla isu Kalimah Allah kan? bukan kecik punya hal der!! ISU AGAMA TUH!!

Tapi yang gua rase nak lempang je sekarang ni lak si Karpal Singh tuh! Sibuk duk suruh Hadi Awang kaji semula keputusan Majlis Syura. HELLO KARPAL SINGH ini agama ISLAM la yang ko sibuk-sibuk nak campur tangan hal agama orang apa hal!! Lagi satu ni MAJLIS SYURA PAS lu tau ka? Bukan Majlis Pimpinan Pakatan!! Lu ada seat ke dalam itu MAJLIS SYURA HAH?! 

Bukan gua je tak setuju dengan Singh tuh walhal  Ketua Dewan Ulama PAS Pusat Datuk Harun Taib pun sound PKR dan DAP agar tidak campur tangan dalam keputusan parti itu termasuk polemik penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible versi Bahasa Malaysia.


Yang Hadi Awang lak dah macam hilang pendirian agama lak, ngaji tinggi-tinggi..sensitiviti agama pun tak boleh pikir ka Hadi Awang! Kalau Pok Nik kata gua boleh accept lagi sebab ape orang tua tuh pun dah nyanyuk! HAHAHA

Ini macam orang ka mau jadi Menteri Agama? Penasihat Karpal Singh? Ha elok sangat lah tuh..tunggu Malaysia ni perang saudara je nanti! 

So kalau Pakatan memerintah dah tentu la PAS akan amik alih pentadbiran AGAMA kan? ye la Parti Islam Se-Malaysia kan..apa yang pasti PAS hanya lah BONEKA politik PKR & DAP dalam mengaburi mata rakyat..

Dan apa yang pasti Malaysia ni tak lama lagi akan menghadapi situasi yang mana percanggahan pendapat agama yang akan mengakibatkan rakyat menjadi keliru dengan fahaman agama yang sentiasa berubah-ubah atas kepentingan politik kotor Pakatan Pembangkang dan tidak lagi berlandaskan hukum-hukum dalam Al-Quran.

Setiap yang berlaku pasti ada dalangnya yang mana mungkin ada pihak ketiga yang cuba menghancurkan negara Malaysia yang aman damai sejak kian lama. Cuba kita lihat balik negara-negara ISLAM kat luar yang tengah berperang tu..negara mana yang terlibat dalam proses mendamaikan la(konon-kononnya) kalau bukan puak-puak yahudi tu!!

Mana KEBANGKITAN RAKYAT?? TUIHH LAA!! Sedar la wahai cai-cai PR kat luar tuh!! ni ke kerajaan yang korang nak nanti? Pasal agama ISLAM kaum lain pulak masuk campur? APA HAL?!


0 comments:

Post a Comment