Tuesday, 25 November 2014

Nasib Pejuang Siber Di #PAU2014



Gua hari ni melawat PWTC untuk melihat kehangatan Perhimpunan Agung UMNO 2014 a.k.a PAU2014 yang bermula semalam. Semalam tak dapat nak datang sebab hujan. Gua ni naik motor kapcai je.

Setakat ni belum ada yang menarik perhatian gua selain bilik media siber yang di anak tirikan seperti tahun lepas. Cuma bezanya tak ramai pejuang-pejuang siber dalam ni seperti tahun lepas. Gua lepak kejap lepas tu gua keluar sebab aircond mati.


Tahun lepas mungkin ramai sebab baru lepas pemilihan, tahun ni ape cer?

Gua KESIAN tengok nasib rakan-rakan gua yang buat keje dalam ni bergelap. CYBERCAFE pun lagi selesa la!

Kita tengok je la rentak permainan ni.

Thursday, 13 November 2014

Dalang Disebalik 'Perancangan' Kejatuhan UMNO Selangor

Kenapa Noh Omar nak jumpa Presiden Parti UMNO iaitu Najib Razak adalah ingin mendapatkan nasihat dari beliau selaku pemimpin tertinggi dalam parti itu apabila ditegur oleh Tun M. Bukannya nak bagi surat resign.

Dan yang menariknya sudah pun timbul nama-nama yang bakal menggantikan Pengerusi Badan Perhubungan Negeri itu. Belum jumpa presiden parti lagi sudah ada pihak yang mengeluarkan nama-nama calon pilihan. Tak ke pelik bunyinya tu?

Seolah-olah sudah pun ada 'list' nama yang disediakan sejurus selepas dari teguran Tun M. Presiden parti belum putuskan apa-apa namun sudah ada pihak yang 'memutuskan' untuk mengeluarkan 'list' tersebut.

Ini merupakan suatu 'permainan' yang dirancang untuk memburukkan imej dan prestasi Noh Omar di UMNO Selangor.

Siapakah dalang disebalik 'perancangan' itu?

Dari orang UMNO sendirikah?

Dari orang luar UMNO kah?

Apa pun urusan jumpa presiden parti itu biarlah Noh Omar sendiri yang settle. Kepimpinan di peringkat bahagian dan cawangan perlu memainkan peranan kalau nak tawan balik Selangor masa PRU-14 yang akan datang.

Sekian, pandangan gua.

UMNO Selangor Perlu Bersatu Di Setiap Peringkat


Dari kenyataan Noh Omar yang di siarkan di dalam akhbar tempatan semalam yang akan menemui Presiden Parti didalam waktu terdekat ini bagi mendengar nasihat untuk menentukan hala tuju dan masa depan UMNO Selangor.

Kenyataan itu telah disalah ertikan hingga membawa kepada spekulasi rombakan penuh UMNO Selangor yang akan digantikan oleh beberapa pemimpin yang 'ditembak-tembak' saja namanya.

Tindakan seperti ini hanya akan menyebabkan perpecahan yang lebih besar dalam pentadbiran UMNO Negeri dan tidak membawa keuntungan untuk ahlinya juga.

Mereka ini sepatutnya menumpukan sepenuh perhatian untuk merampas kembali selangor dengan perancangan dan tindakan yang betul dan tersusun.

Melaga-lagakan pemimpin-pemimpin ini hanya akan menguntungkan musuh terutamanya musuh dalam parti.

Selesaikan dulu masalah mengikut potfolio yang telah diberi dan laksanakan tugas dengan penuh amanah dan telus.

Noh Omar telah mengusahakan segalanya untuk mentadbir UMNO Selangor dengan baik tetapi dari kalangan orang dalam sendiri yang tidak pernah puas dengan apa yang mereka dapat telah menyebabkan perpecahan ini semakin parah.

Tukarlah sepuluh pemimpin pun kalau ketua-ketua diperingkat Bahagian dan Cawangan tidak fokus kepada pemulihan UMNO maka ianya akan berulang dan terus berulang.

Monday, 8 September 2014

Akta Hasutan 1948 Perlu Dikekalkan - @Ismail_Sabri60


Akta Hasutan 1948 perlu terus dikekalkan bagi memelihara keamanan negara yang dibina sejak Malaysia mencapai kemerdekaan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno berkata, janganlah disebabkan kehendak golongan minoriti yang ingin akta itu dihapuskan, golongan majoriti pula terkena tempiasnya akibat huru-hara selepas ketiadaan akta tersebut.

"Belum pun akta ini dihapuskan, kita lihat pelbagai penghinaan terhadap agama, kaum dan institusi Raja-Raja Melayu dilakukan pihak tidak bertanggungjawab atas tiket kebebasan bersuara," katanya ketika berucap pada perhimpunan bulanan kementerian tersebut di sini hari ini.

Ismail Sabri berkata, sekiranya akta tersebut dihapuskan, misi kerajaan untuk mencapai status negara maju menjelang tahun 2020 juga akan menuju kegagalan.

Katanya, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Peguam Negara perlu mengambil tindakan tegas ke atas golongan yang cuba menggugat keharmonian negara dengan cara mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan. - Bernama


Jangan Disangka Hak Kebebasan Bersuara Bermakna Boleh Menghasut @Ismail_Sabri60


Pendapat Menteri Akta Hasutan perlu dikekalkan bagi pelihara keamanan negara. Lu orang pkir macam mana pulak?

Thursday, 2 January 2014

Kenyataan @JamawiJaafar Disalah Erti?


Malang nasib Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia Saudara Jamawi Jaafar apabila saranan agar sambutan ambang tahun baru diganti serta diisi dengan program keagamaan sebagaimana dilaporkan akhbar Berita Harian dan Sinar Harian bertarikh 29 Disember tempoh hari menimbulkan rasa tidak senang sesetengah pihak.

Bagi saya dakwaan yang mengatakan kenyataan Ketua Penerangan Pemuda UMNO adalah kenyataan peribadi dan populis langsung tidak masuk akal.

Setahu saya dalam UMNO bercakap itu merupakan satu pekerjaan bagi Ketua Penerangan dan perlu diingat bukan semua orang boleh bekerja dengan menggunakan percakapan. Biasanya untuk bercakap di depan ahli-ahli politik apatah di depan media percakapan mereka perlu mengandungi fakta.

Inilah peranan Ketua Penerangan iaitu memberi penerangan supaya perkara yang samar dan pudar menjadi terang dan jelas.

Kenyataan Peribadi Jamawi atau Pendirian Pemuda UMNO?

Menjelang himpunan TURUN pada 31 Disember tempoh hari, Ketua Penerangan Pemuda UMNO Jamawi Jaafar bukan secara peribadi mengesyorkan agar sambutan konsert dan bunga api sempena ambang tahun baru dibatalkan dan digantikan dengan program keagamaan sebaliknya ia adalah pendirian Pemuda UMNO Malaysia(selanjutnya klik disini)