Sunday 20 January 2013

DEDAH!! Siapa Minaci Di Sebalik Video #LISTEN


Ingat lagi dekat video #LISTEN? Ingat lagi dekat minaci yang duk sibuk-sibuk kat majlis orang tuh? HAH sini gua nak dedahkan siapa minaci tuh yang sebenarnya!!

Minaci diatas ni dikenali sebagai BAWANGI! opss.. BAWANI actually.. tapi mulut dia ni ade sikit busuk la sebab dia selalu makan BAWANG!! HAHAHAHA!!

Minaci ni seorang yang aktif dalam Parti Sosialis Malaysia dan merupakan pelajar tahun dua perundangan di Universiti Utara Malaysia.. Bila tengok balik dalam video #LISTEN tuh minaci ni seakan-akan terlatih dengan cara penyampaian hujahnya..


Bawani juga mencuba diri dalam pilihan raya kampus, tetapi dia tewas. Oleh kerana itu, tidak hairanlah, Bawani mahu di bawa ke pejabat PSM pada hari Jumaat (18hb) untuk sidang akhbar mengenai apa yang berlaku di UUM.

Trend menjadikan seseorang sebagai ikon bagi sesuatu isu adalah satu teknik yang digunakan secara meluas oleh mereka sekarang. Daripada seseorang yang langsung tidak dikenali terus menjadi popular. Teknik ini sudah berjaya di Tunisia, Mesir, Pakistan dan Iran. Porak peranda juga negara kerana kekuatan isu dan imej ikon yang yang ditonjolkan secara kolektif dan meluas.

Sudah lengkap rasanya dalam PAS, PKR, DAP dan kini PSM, mesti ada seorang ikon anak muda yang diketengahkan dan ditonjolkan sebagai wira bagi sesuatu isu. Mereka itu memang ahli parti tetapi dalam konteks penonjolan imej baru, mereka dilambung tinggi sebagai seorang yang bebas dan hero bagi sesuatu isu.

Tidak hairan kalau Bawani bertanding dalam PRU13 nanti. Bukan sahaja Bawani tetapi ada beberapa ikon baru yang akan turut sama. Oleh itu, apa yang perlu dilakukan BN untuk mengatasi cabaran ini?

0 comments:

Post a Comment