Wednesday 23 January 2013

ANEH & SERAMM!!! Misteri Kota Iblis Di China!!


Di China, terdapat sebuah kota bernama Xinjian. Di bandar ini, ada kawasan terbengkalai yang disebut "Moguicheng" atau bandar iblis (Devils 'Town). Disana ada beberapa istana / istana kuno yang misteri.

Namun kewujudan istana inilah yang menjadi daya tarikan bagi para pengunjung untuk tidak melepaskan pengalaman unik di kawasan penuh misteri ini, dengan segala fenomena aneh yang lain. Daya tarik utama dari kawasan Moguichang ini tidak terletak pada daerah atau keindahan alamnya, akan tetapi tentang misteri yang ada di sana, yang telah dikenal dari masa ke masa hampir beribu-ribu tahun yang lalu

Jika anda berkunjung ke sana dihari panas dan cerah, dan dengan adanya sedikit hembusan angin sepoi2, anda akan mendengar irama yang sangat aneh dan misteri. Suara aneh yang tidak jelas darimana asalanya. Anda akan mendengar ritma manis, seperti 10 juta loceng kecil atau 10 juta gitar bermain bersama dengan indahya.

Namun ketika badai datang, pasir berterbangan ke langit dan seketika langit menjadi gelap, alunan melodi itu akan berubah menjadi suara ngauman harimau, jerit tangis bayi, suara haiwan yang sedang disembelih, jeritan wanita tenat dan pada akhirnya semua akan berubah menjadi suara teriakan, tangis, dan kemarahan. Misteri suara - suara ini masih belum dapat dipecahkan.


Siapa yang membuat dan kenapa? semuanya masih misteri. Pintu Neraka ini ditutup rapat - rapat bagi manusia. "Pintu" ini terletak dipegunungan Kunlun China. Di pintu neraka ini terdapat Lembah Kematian. Disini banyak ditemukan sisa - sisa rambut haiwan, tulang-tulang, kerangka serigala, kerangka beruang, kerangka manusia, dan beberapa kuburan api jika angin kencang mendekat, maka suara yang timbul akan bagaikan raungan singa, tangis bayi atau lolongan serigala.

Sampai saat ini, fenomena ini tetap jadi misteri. Tidak ada yang menguak misteri apa sebenarnya yang menyebabkan terdengarnya suara yang demikian. Mitos yang mengatakan bahawa mereka adalah suara dari hantu. Banyak para ahli cuba untuk meneliti tentang suara, namun mereka masih tidak dijumpai. Namun walaupun sedikit menakutkan, tempat ini masih merupakan salah satu tempat yang paling menarik untuk dikunjungi di hari cuti.

0 comments:

Post a Comment