Tuesday 19 November 2013

Lepas Rumah Urut, Pusat Judi Pulak Tumbuh Macam Cendawan


Gua dari kecik jelas dengan hukum judi itu haram! Apa yang gua nak bagi tau kat lu orang Selangor ni dah teruk dah sejak beberapa tahun ni sepanjang pentadbiran Pakatan Haram di Selangor. 

Sekarang ni dah masuk penggal kedua kalau dulu gua dedah pasal rumah urut sekarang gua nak dedah pulak pasal pusat perjudian.

Pusat perjudian ni senang je nak cari, lu orang cari la area-area Sri Kembangan, Puchong, Petaling Jaya eh macam-macam tempat lagi la yang tak perlu gua nyatakan kat sini. 

Kadang-kadang tu signboard pusat latihan snooker, naik atas memang ada table tapi siap ada machine wa ckp lu. Tauke yang bijak tu dia buat tempat machine tu tersorok sikit. Gua cakap ni benda realiti. Gua sendiri masuk tempat tu. Tapi bila gua buat report macam tak ada function je. Buat report ada je balik machine tu.


Paling gua rasa tercalar bila anak-anak Melayu ni yang duk sibuk main machine tu. Gua sedih sebab lu orang menjana ekonomi orang cina. Lu orang punya poket jugak yang rabak. Yang untung Cina, yang melabur duit takde untung Melayu.

Jadi masa sidang DUN Selangor tu gua harap ada la adun-adun membangkitkan isu ini. Paling tidak pun adun PAS mesti menyokong bahawa pusat-pusat macam ni perlu dihentikan pengoperasian dan ditutup terus.

PAS sebagai parti yang menegakkan ISLAM jangan menjadi anjing tunggangan DAP di Selangor. Jangan lupa hukum Islam semata-mata kerana politik.

0 comments:

Post a Comment