Friday 8 February 2013

Setuju Atau Tidak Perjuangan ISLAM Diketepikan Atas Kepentingan Politik?


DAP secara terang mencabar dan mencabuli beberapa asas dan perjuangan PAS, inikah yang dikatakan PAKATAN RAKYAT?

Seharusnya, gua berpendapat bahawa PAS akan lebih bebas dalam meneruskan agenda perjuangan parti itu sekiranya bergerak secara 'solo'.

Kerana terdesak ingin mahu menumbangkan kerajaan, pimpinan tertinggi ketiga-tiga parti DAP,PKR dan PAS sebulat suara bersetuju dengan kemahuan Lim Guan Eng untuk menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi Bahasa Malaysia.

Apa lah yang dorang nak sangat dengar cakap cina kapir tu..yang si Karpal gua rasa orang PAS pun malu la dengan sikap pimpinan tertinggi dorang ni..sampai bantah penggunaan kalimah ALLAH pun kena tutup muka!!

Pada awal penubuhan Pakatan, ketiga-tiga parti bersetuju dengan menghormati dasar-dasar parti masing-masing..sekarang apa sudah jadi...DAP sergah sikit, PAS kena akur lak?Sampai perjuangan parti menegakkan ISLAM pun diketepikan? sampai pimpinan tertinggi PAS sendiri pun kena pecat?


Nampak tak apa yang cina kapir tu cuba buat? Cuba nak take over kuasa yang sama rata!! Apa nak jadi la.. Gua bukan apa..gua sedih tengok orang melayu bertelagah sesama sendiri..berebut kuasa atas kepentingan politik kotor Pakatan HARAM!

DAP dan PKR hanya menggunakan PAS untuk menjadi alat meraih undi orang Islam di negara kita ni..Sedar-sedarlah orang kat luar sana tu..sampai kalimah ALLAH pun dorang gadaikan...silap-silap negara kita pun tergadai nanti kalau dorang memerintah.


0 comments:

Post a Comment